טופס 4 לבניין

טופס 4 הינו אחד הטפסים החשובים ביותר לשם אכלוס בניינים ובתים פרטיים כאחד טופס 4 הינו המאפשר חיבור של הבניין המדובר לתשתיות חשמל, מים וטלפון. טופס זה בעצם קובע כי בטוח להתגורר בבניין, ובלעדיו לא ניתן להיכנס לבניין- דבר המקשה מאוד על קבלנים אשר צריכים לעמוד בחוזים הקובעים מתי עליהם לספק את הדירות לדיירים. הוצאת טופס 4 לבניין עלולה לארוך מספר חודשים, ולכן חשוב להתכונן לדבר מבעוד מועד ולהכיר את התחום.  

אז מה חשוב לדעת על טופס 4?

טופס 4 לבניין

  • מי אחראי על קבלת הטופס: אנשים רבים אחראיים על הגשתi דבר אשר נשמע טוב לכאורה, אולם ברוב המקרים אנו רואים "זריקת אחריות" מבעל מקצוע אחד לאחר.  את האישורים הנדרשים להגשה יחד עם טופס 4 לבניין יכול להגיש כל אחד מבעלי המקצוע אשר עבד על פרויקט הבנייה, וברוב המקרים אנו רואים כי המהנדס או הקבלן עושים זאת. חשוב לברר מבעוד מועד מי אחראי על הגשתו בכדי למנוע מצבים בהם כל אחד חושב כי האחר עושה זאת. כמו כן, דיירים אשר עתידים להתגורר בבניין המדובר יכולים, ואף רצוי שיעשו זאת, לעקוב אחר התקדמות הטיפול בטופס וכמובן התקדמות הבנייה כולה ועמידתה בתקנים השונים.
  • האישורים הנדרשים: את הטופס מגישים בליווי מסמכים רבים אשר חשוב להכיר- בדיקת התאמת הבנייה בפועל בהתאם להיתרי הבניה שהוצאו, אישור מהנדס כי המקום ראוי למגורים, בדיקת בטון בשלד המבנה, בדיקה לאטימות מרחבים מוגנים בבית ממכון התקנים, אישור חברת הגז, אישור קבלן על מערכות הניקוז, פינוי אתרים זמניים, אישור אדריכל ותצהיר כי הנכס נבנה בהתאם למיקומו ע"פ ההיתר. לעיתים יש לצרף גם אישור מכבי אש. את כלל האישורים יש להגיש לוועדה מקומית, אשר לאחר מכן תשלח את מגיש הבקשה למלא דברים נוספים ולהחתימם על ידי מחלקות פנימיות רבות.
  • טופס 5:  כשנה לאחר הגשת טופס ה-4, יוכל להגיש בעל ההיתר בקשה לקבלת טופס אכלוס, שהינו בעצם טופס 5. את הבקשה יבחן מהנדס הוועדה אשר יבדוק את השלמת העבודה בהתאם להיתר, עמידה בתקנות הבנייה, פינוי פסולת הבניין מהאתר וכן דברים נוספים הקשורים לאפשרות המגורים במקום.

ללא טופס 4, לא ניתן להתקדם לשלב האכסון של הבניין, ולכן יש לדאוג לו בהקדם

טופס 4 לבניין הינו אחד מהטפסים החשובים ביותר שיש למלא בתהליך הבנייה, היות ובלעדיו לא ניתן לקבל אישור אכלוס ולא ניתן לאפשר לדיירים להתגורר במקום. קבלנים אשר פועלים ללא ההיתרים הנדרשים עלולים לא רק לעכב את קבלתם בעתיד, אלא גם להוביל לכך שדיירים עתידיים בבניין לא ירצו להתגורר בו היות והוא לא קיבל את האישורים על בטיחותו מהרשויות הרלוונטיות.


תגובות