הריסה ופינוי מבנים

מתי מתבצעת הריסת מבנים? היא מתבצעת בדרך כלל כאשר יזם פרטי או מסחרי רוכש קרקע עליה ממוקם מבנה ישן בכדי לבנות במקומו מבנה חדש כדוגמת בית או בניין. על מנת להרוס את המבנה הקיים, יש צורך בכלים כבדים ובציוד מיוחד המאפשר את הריסת המבנה ביעילות ובאופן בטוח וכן אמצעים לשינוע הפסולת אל אתר ייעודי. דבר זה הנו הליך מורכב ובעל פוטנציאל לסיכון גבוה ועל כן חשוב כי קבלן הביצוע יהיה בעל הרישיונות המתאימים והציוד הראוי למלאכה זו.

    כיצד מבוצעת הריסת מבנים?

  • רכישת הקרקע והחלטה על הריסת המבנה הקיים: לאחר בדיקה של המבנה הקיים על ידי מהנדס מוסמך, תתקבל החלטה בנוגע לשימור או הריסת המבנה. במידה והוחלט על הריסה, אופן הביצוע יפורט בידי המהנדס כך שהדבר יתבצע מבלי לגרום נזק למבנים נוספים בסביבה ומבלי לסכן את פועלי הבניין האמונים על ביצוע העבודה. בנוסף, יש לבקש אישורים מתאימים מהרשות המקומית.
  • ביצוע הריסת מבנים באמצעות ציוד ייעודי: לדבר זה קיימות שיטות רבות ומגוונות. בעבר, נעשה שימוש בכדורי הרס ובמכשירים נוספים בעלי רמת דיוק נמוכה. כיום, כלים הנדסיים המצוידים בלועות הידרואליים עוצמתיים נוגסים במבנה ומפרקים אותו לחלקים קטנים בצורה בטוחה ומדויקת. בחלק מהמקרים, ניתן לבצע זאת באמצעות פיצוץ מבוקר של המבנה על ידי קבלן מורשה אך השימוש בה נדיר יחסית בישראל, בשל מגבלות שונות.
  • שליטה באבק הנוצר: הריסת מבנים הינה תהליך הכולל פירוק אלמנטים שונים העשויים אבן או בטון ועל כן יוצר אבק רב. על מנת שלא לתת לאבק להיסחף ברוח ולהוות מפגע תברואתי, מכשירים המתיזים מים ומתקני ערפול משמשים על מנת להוריד את האבק אל הקרקע. כאשר מדובר במבנה הממוקם בשכונת מגורים, שליטה באבק חשובה לאין ערוך ועל כן חשוב לשים לב לכך.
  • פינוי פסולת הבניין: אחד החלקים החשובים ביותר בתהליך הינו פינוי מהיר ויעיל של הפסולת. במידה והפסולת מצטברת באתר ההריסה, הדבר עלול להוות מכשול וסכנה הן לעובדי הבניין והן לעוברים ושבים ועל כן חשוב להיפטר מהפסולת באופן מידי.
  • טיפול בפסולת: כמויות הפסולת הגדולות אשר נוצרות זמן התהליך מפונות לאתרים יעודיים בהם מותר להיפטר מפסולת מסוג זה. חל איסור חמור על השלכת פסולת בניין במקום אשר איננו מיועד לכך בשל המפגע הסביבתי החמור הנוצר כתוצאה מכך.

זקוקים לקבלן המתמחה בהריסה ופינוי?

חברת פרח א.ב. שירותי מחזור והובלה בע"מ מתמחה בהריסה של מבנים בשיטות שונות ובפינוי יעיל ומהיר של הפסולת. בידינו האישורים המתאימים לביצוע כל סוגי העבודות וכן הכלים הדרושים לפירוק מבנים ולהובלת הפסולת. אנו מספקים את כלל השירותים הדרושים, כולל השכרת מכולות לפסולת בניין ועוד. אם אתם יזמים קטנים או גדולים וזקוקים לחברה מקצועית ואמינה בכדי להרוס מבנה או מספר מבנים, פנו אלינו עוד היום ונשמח לתת שירות.

המאמר "הריסה ופינוי מבנים" פורסם לראשונה בבלוג של פרח מיחזור והובלות
perach-green.co.il october.29.2018 via
http://www.perach-green.co.il/%D7%94%D7%A8%D7%99%D7%A1%D7%94-%D7%95%D7%A4%D7%99%D7%A0%D7%95%D7%99-%D7%9E%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%9D/

תגובות