כך נדע שהאתר פסולת מורשה

מהם אתרי פסולת?
אתרים לפינוי פסולת הם מקומות שקולטים אליהם פסולת רבה, למעשה את כל הפסולת שנוצרת במדינת ישראל. אדם ממוצע מייצר יותר מקילוגרם שלם של זבל במהלך היום, מכל הצריכה שלו החל ממאכלים וקניות שהוא מבצע. הזבל הזה מגיע אמנם לפחים של כולנו אך בסופו של דבר הוא לא נעלם והוא מגיע לפחים יותר גדולים שנמצאים ברחוב, ואז למשאית לפינוי אשפה שעוברת בבקרים והיא לוקחת אותו לאתרי פסולת. אתרי הפסולת הם מקומות שנמצאים בפיקוח על כמות הפסולת שנכנסת, כמות הפסולת שמסולקת בדרכים יצירתיות על ידי מחזור או שריפה וגם על סוג הפסולת שנכנסת. ישנם אתרי פסולת לפסולת ביתית ויש אתרי פסולת יבשה לחומרי בניין וההפרדה ביניהם חשובה מאוד.

כך נדע שהאתר פסולת מורשה
·         אתר פסולת מורשה הוא בעצם אתר פסולת חוקי שמפוקח על ידי המשרד להגנה הסביבה ואין בו סכנה להתפרצות שריפות או בעיות תברואתיות. אתרים כאלה נמצאים בפיקוח והפסולת שמוכנסת אליהם מתאימה לאחסון במקום. כך למשל אתרי פסולת מורשים שקולטים פסולת רעילה או פסולת דליקה יודעים כיצד להתמודד איתה שלא כמו אתר פסולת לא מורשה שיכול לגרום נזק סביבתי חמור מאוד. אתרי פסולת שאינם מורשים יכולים לגרום לא רק לשריפות אלא להתפרצות מחלות, לזיהום האדמה, זיהום האוויר, הפצת רעלים ועוד.

·         אם אתם רוצים לדעת מיהו אתר פסולת מורשה, ניתן להיכנס לאתר של המשרד להגנת הסביבה ולעיין ברשימה שהם מפיצים. אתרי הפסולת מפוזרים מצפון ועד דרום כך שלאכל אזרחי המדינה יש אתר פסולת מורשה אליהם ניתן לפנות. פינוי הפסולת לא מתבצע על ידי אנשים פרטיים אלא על ידי חברות שמבצעות אותה, כך שבעת הקמת בניין חדש או שיפוצים בבית תוכלו ליצור קשר עם חברה אחת שתטפל לכם בהכול.

אתר פסולת מושה בלבד לאיכות החיים של כולנו
כל העיריות והמועצות המקומיות מפעילות חברות לפינוי פסולת עירונית שעוברות כל בוקר ודואגות לשמור על רחובות נקיים. אם יש לכם פסולת שחורגת מהפסולת הביתית, אין צורך הכרחי ליצור קשר עם חברה מסוימת והעיריות מאפשרות להציב פסולת כזו בימים ובשעות מסוימות וגם אותה יפנו. שימו לב שבעת שיפוצים או בנייה בביתכם אתם אחראים על פינוי הפסולת כחלק מהאישורים להתחיל לבנות.

הפוסט " כך נדע  שהאתר פסולת מורשה" פורסם לראשונה בבלוג של איילת
Bigb JULY 16,2017 via


תגובות