פינוי פסולת בניין תקנות

פסולת בניין עלולה להיות מסוכנת ביותר, ולכן חשוב לדעת כיצד להיפטר ממנה נכון בכל אתר בנייה, בין אם מדובר באתר נרחב ביותר או שיפוץ של בית קטן, נוכל למצוא פסולת רבה. פסולת זו נוצרת מהחלקים שאנו הורסים בבית וכן מהחומרים בהם אנו משתמשים לשם הבנייה, ולכן יכולה להכיל חומרים רבים כגון שאריות צבע, ברזלים, עץ, זכוכית, מסמרים, חומרים נדיפים ועוד. לאור האמור, פסולת בניין עלולה להיות מסוכנת ביותר, וחשוב לדעת כיצד לפנותה בצורה נכונה ובטוחה.

פינוי פסולת בניין תקנות

אז מה הן פינוי פסולת בניין תקנות?

  • איסוף הפסולת: החוק קובע כמובן כי בכל אתר בנייה יש להציב מכולה לאיסוף פסולת. גודל המכולה וכן כמות המכולות משתנים בהתאם להיקף העבודה והחומרים עמם עובדים, אולם המכולות צריכות לאפשר הפרדה בין חומרים מסוכנים לכאלה שאינם, וכל לאחר מכן הפרדה באתרים לפינוי פסולת לסוגי החומרים השונים. חשוב להציב מכולה שכזאת עוד בטרם תחילת הבנייה בכדי להבטיח איסוף פסולת כבר מהשלב הראשון ועמידה בפינוי פסולת בניין תקנות.
  • פינוי הפסולת: לאחר איסוף הפסולת, יש לפנותה בצורה אשר עומדת גם היא בתקנות. פינוי הפסולת מתבצע אך ורק לאתרים ייעודיים, כאשר במידה ונעשה שימוש בחומרים מסוכנים כגון אסבסט יש לפנות אותם בצורה בטוחה ושונה מהרגיל. מומלץ להתייעץ עם הקבלן על הדרך הנכונה לפינוי הפסולת בכדי לוודא כי הנכם מבצעים זאת נכון, היות ופינוי לא ראוי של פסולת בניין נחשב לעבירה ועלול לגרור עונשים כבדים.
  • שימוש בחומרים מסוכנים: לעיתים קרובות, אנו עושים שימוש בחומרים מסוכנים במהלך הבנייה והשיפוץ, בייחוד כאשר הפעולה מערבת מבנים ישנים אשר עלולים להכיל שאריות של אסבסט, עופרת ועוד. במקרים אלו חשוב לנקוט באמצעי זהירות רבים כבר מהשלב הראשון של הבנייה, כאשר פינוי של חומרים אלו מתבצע רק על ידי מומחים ובצורה המבטיחה צמצום עד כמה שניתן שלהם לסביבה. כמו כן, הפינוי לאחר מכן מתבצע לאתרים ייעודיים בהם ניתן יהיה להיפטר מהחומרים הללו ללא זיהום של הסביבה וללא הצבת האוכלוסייה בסכנה.
  • חוק התכנון והבנייה: חוק זה הינו בעצם החוק הקובע את כלל התקנות והנהלים בנוגע לפינוי פסולת בניין, ולכן מומלץ לעיין בו בטרם תחילת השיפוצים. במידה והנכם נעזרים בקבלן חיצוני, חשוב לוודא כי הוא פועל במסגרת החוק היות והאחראיות על הפרתו עלולה להיות עליכם.

חשוב להכיר את התקנות הנוגעות לפינוי פסולת בניין עוד בטרם תחילת הבנייה

פינוי פסולת בניין הנו חלק בלתי נפרד מתהליך הבנייה והשיפוץ, כאשר ישנן תקנות רבות הקובעות כיצד בדיוק יש לבצע את הפינוי בצורה נכונה אשר תבטיח את בטיחותם של העובדים והסביבה. מומלץ לבדוק מהן התקנות הרלוונטיות לבנייה שהנכם מתכננים עוד בטרם התחלתה, בכדי שתוכלו להיערך לדבר מבעוד מועד ולהבטיח עמידה בחוק.

המאמר "פינוי פסולת בניין תקנות" פורסם לראשונה בבלוג של פרח מיחזור והובלות
perach-green october.22.2018 via
http://www.perach-green.co.il/%D7%A4%D7%99%D7%A0%D7%95%D7%99-%D7%A4%D7%A1%D7%95%D7%9C%D7%AA-%D7%91%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%9F-%D7%AA%D7%A7%D7%A0%D7%95%D7%AA/

תגובות